Terug naar dossier

Vragen

Algemeen
Wat is een "huren met een vriend"woning? Housesharing

De Brouwerij heeft ook een bijzondere woningen die je samen met een vriend kunt huren. Anders, dan bij een standaard huurcontract waar je samen huurt als stel en gezamenlijk hoofdelijk verantwoordelijk bent voor de huur, zijn de huurders op  het huurcontract voor de “vriendenwoning” ieder voor de helft aansprakelijk.

De inkomenstoets wordt ook over de helft van de huursom berekend. Je kunt de huur ook los van elkaar beëindigen en een nieuwe huurder zoeken om de woning mee te delen. Blijf je alleen wonen dan zul je alleen de totale huur moeten betalen.

Dit is alleen mogelijk in geselecteerde woningen. 

Een “vriendenwoning” kan enkel met twee inkomens gehuurd worden, waarbij beiden aan de inkomenstoets moeten voldoen.

Beiden inkomens worden getoetst en moeten minimaal 4x de kale huurprijs bruto per maand te bedragen, ieder voor de helft van het huurbedrag.

Stel je wilt een “Huren met vrienden” woning van € 1.200,- huren, dan dient elke ‘vriend’ zelfstandig aan de inkomenseis van € 600,- te voldoen. Dit komt neer op minimaal € 2.400,- bruto per maand (minimaal € 31.200,- bruto per jaar, incl. vakantiegeld).

Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

De verhuur van de laatste fase voor De Brouwerij is van start gegaan!

Tijdens de inschrijving kun je jouw voorkeurswoningen opgeven en maakt je een eigen account aan waar je de documenten kunt uploaden die nodig zijn om je een passende woning te kunnen toewijzen. 

Let op: wanneer je samen wilt inschrijving voor de woningen, kun je in het inschrijfformulier aanvinken dat je een medehuurder hebt. Dan komt er nog een inschrijfformulier tevoorschijn waar jouw medehuurder de gegevens kan invullen én een eigen profiel aan maakt. Je persoonlijke documenten kun je dus onder het eigen profiel uplaoden

Als er meerdere geschikte inschrijvingen voor dezelfde woningen zijn, dan wordt de woning aan de best passende kandidaat toegewezen.

 

Moet ik inschrijfkosten betalen?

Je hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er is geen bemiddelingskosten/courtage.

Wat zijn de inkomenseisen om te huren?

Om een woning te huren kunt u de volgende inkomenseis als richtlijn aanhouden:

  • U heeft een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van ca. 3,25x de maandhuur.
  • Huurt u samen, dan mag u het tweede inkomen voor 100% meetellen.

In sommige gevallen, bijvoorbeeld bij een eigen bedrijf of een contract voor bepaalde tijd, kan er een borgsom van minimaal 3x de maandhuur gevraagd worden.



Wij verhuren woningen in de vrije sector.  Dus een vast regelmatig inkomen is van belang. Onze toets volgt de richtlijnen van het NIBUD.

Bent u uitzendkracht? Dan dient u te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Bent u IB ondernemer of ontvangt u pensioen of uitkering? Dan kunt u uw inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Het vrij beschikbaar vermogen mag voor 10% worden meegeteld bij het jaarinkomen.

Heeft u onvoldoende vast inkomen dan kunnen we u helaas niet helpen in de vrije sector. U kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

Kan ik als student een huurwoning krijgen?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan. 

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd. 

Welke stukken dien ik aan te leveren / uploaden?

Indien er woningen beschikbaar zijn en de inschrijving is geopend, dien je de volgende stukken (digitaal via je profiel) aan te leveren. 

Identiteit:

Van iedere (mede) huurder zijn nodig:

  • Kopie van het legitimatiebewijs / paspoort. Let op dat je het BSN-nummer afschermt om identiteitsfraude te voorkomen.
  • Uittreksel bevolkingsregister (van beiden, maximaal 3 maanden oud)
  • Hypotheek of Verhuurdersverklaring (van beiden) Klik hier voor een blanco exemplaar

Inkomen:

Van iedere (mede) huurder zijn nodig:

Ben je in loondienst:

  • Werkgeversverklaring (van beiden) Klik hier voor een blanco exemplaar
  • 3x kopie salarisstrook, meest recente maanden (van beiden)
  • 3x kopie bankafschrift met storting van salaris, uitkering, pensioen e.d.

Bij pensionering of uitkering:

Ben je zelfstandig IB ondernemer/ ZZP:

Als ondernemer kun je je inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543.

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst of je IB aangifte
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst)
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandelregister

Vermogen:

  • Het vrij beschikbare vermogen op een Nederlandse bankrekening middels een kopie dagafschrift.

 

Eigen woning

Is jouw huidige woning een koopwoning dan moet je aanleveren:

  • de jaaropgave van jouwhypotheek.
  • de koopakte van jouw woning.
  • hypotheekverklaring van jouw hypotheekverstrekker.

Indien de huidige koopwoning niet is verkocht of volledig afgelost wordt er met de inkomenstoets uitgegaan van dubbele lasten. De hypotheeklast wordt dan afgetrokken van het beschikbare maandinkomen, waardoor je mogelijk niet voldoende inkomen hebt. 

In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

We werken zoveel mogelijk digitaal, handig voor jou en we houden hiermee huren betaalbaar.


 

Let op dat je je BSN-nummer afschermt op al de documenten die je upload! Wanneer je dit niet doet, kunnen we je inschrijving niet behandeling nemen en kunnen we je geen woning in de Brouwerij toewijzen.
Hoe je een veilige kopie maakt van je identiteitsbewijs, kun je hier lezen.

Zorg voor duidelijk leesbare PDF bestanden. Indien een document uit meerdere pagina's bestaat, voeg ze dan samen tot één PDF. Let op: zorg dat de grootte van je bestanden niet groter zijn dan totaal 32 MB. Dit is het maximum wat je kan uploaden.

Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is helaas niet mogelijk.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden onder je eigen profiel je persoonlijke documenten!
Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen. 

 

 

Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?

Het inschrijfformulier is online beschikbaar zodra de inschrijving van het project is gestart.

Let op: naast het inschrijfformulier zijn ook nog diverse andere documenten benodigd. Je kunt deze documenten uploaden tijdens je inschrijving. NB: Deze upload mogelijkheid is alleen beschikbaar tijdens de inschrijvingsperiode van het betreffende project. Zonder deze documenten kunnen we je inschrijving niet in behandeling nemen.

Waar kan ik een werkgeversverklaring vinden?

Een standaard werkgeversverklaring kun je hier vinden. 

Laat deze invullen door je werkgever en scan hem vervolgens in. Indien je werkgever niet beschikt over een bedrijfsstempel kun je het formulier ook uitprinten op briefpapier van je werkgever.

Hoe worden de appartementen toegewezen?

Aan de hand van de voor die woningen gestelde inkomenseis, beschikbaarheid, volledigheid van je dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen aan de best passende kandidaat. Bij gelijkwaardige kandidaten op een woning, geniet de kandidaat die ook een parkeerplaats wilt huren voorrang.

Wanneer hoor ik of ik de woning toegewezen krijg?

De eerste toewijzingsronde voor de laatste fases heeft plaatsgevonden. Zodra er een woning beschikbaar komt die we je kunnen toewijzen, nemen we contact met je op per e-mail. 

Dit is afhankelijk van acceptatie van andere kandidaten en de controles die worden uitgevoerd. Gedurende de komende weken komen er dus woningen beschikbaar en indien deze passen op je wensen en mogelijkheden nemen we per mail contact op voor het vervolg. Deze periode duurt voort tot het einde van het jaar. de woningen worden in drie fases opgeleverd (planning medio oktober, november, december)

Wat is de minimale huurtermijn?

Je huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. 

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, de servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Een indicatie van de servicekosten is ca. 80,- per maand. Dit is een inschatting. De werkelijke servicekosten kunnen hoger of lager uitvallen. 

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. U ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid. 

Klimaatgarant
In De Brouwerij is er maar weinig energie nodig om de woningen te voorzien van optimaal comfort. Alle woningen in De BrouwerIJ worden toegepast met een duurzaam en energiezuinig klimaatsysteem. Jouw nieuwe woning is ‘all-electric’. Dit betekent dat je geen gas gebruikt en geen gasaansluiting meer hebt. Dit betekent dus meer comfort voor een lager tarief.

Het klimaatsysteem in uw woning wordt geleverd en geëxploiteerd door Klimaatgarant. Je huurt dit systeem dus als van Klimaatgarant. De kosten hiervan zijn gemiddeld € 90,- per maand, maar dit is verschillend per woning, omdat dit te maken heeft met de grote van de woning.

Wat zijn de maandelijkse energiekosten

Naast de huurprijs en servicekosten moet je rekening houden met een aantal andere vaste lasten. Je individuele kosten voor energie zijn afhankelijk van je verbruik. Verder betaal je als huurder belastingen; waterschapsbelasting en afvalstoffenheffing, etc. Voor de kosten voor verzekering van je inboedel en aansprakelijkheid, verwijzen we je naar je verzekeringsadviseur.

Waarvoor betaal ik servicekosten?

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten.

Kan ik parkeren bij mijn nieuwe woning?

Parkeren is mogelijk in de ondergelegen parkeergarage. Een parkeerplaats is optioneel en de kosten hiervan zijn ca. € 85,- per maand.

Er zijn een beperkt aantal parkeerplekken beschikbaar.

 

Huren is zorgeloos! Waarom?

Je weet als huurder waar je aan toe bent. Je bent flexibel, geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s en na het eerste huurjaar heb je een opzegtermijn van 1 maand. En het groot onderhoud? Daar heb je geen omkijken naar.

Hoe scherm ik mijn ID af?

Het legitimatiebewijs dient afgeschermd te worden. Niet afgeschermde legitimatiebewijzen kunnen wij niet accepteren. Dit doe je op de volgende manier:

Indien je geen app kunt of wilt downloaden, kun je ook onderstaande acties ondernemen;

  • Maak een foto van je paspoort of identiteitskaart met je mobiele telefoon of scan je ID in.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie voor wie of welk product de kopie is.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.
  • Streep je burgerservicenummer door in het document (onleesbaar). 
    Je BSN nummer komt 2 keer voor op je paspoort, ook in de strook nummers onderaan. 

Gebruik je Windows, dan kun je dat makkelijk doen met een programma als Paint. Voor Mac-gebruikers is er bijvoorbeeld Paintbrush. Voor je smartphone zijn er ook allerlei apps waarmee je foto’s kan bewerken.

Knutsel je liever op papier, maak dan op een kopieerapparaat een kopie van je paspoort, schrijf de naam van het ontvangende bedrijf erop plus de datum, streep met een zwarte stift je BSN door, scan de kopie in of maak er een duidelijke foto van met je smartphone.

Je hebt nu een veilige kopie die je kan uploaden in je online profiel.

Inkomen en toetsing
Hoe kan ik veilig mijn gegevens delen? Hoe scherm ik mijn ID af?

De digitale inschrijving biedt vele voordelen. Je kunt zelf direct aan de gang en hoeft geen afspraak te maken bij de makelaar. Dat bespaart ons beiden tijd en geld. Je hoeft dan ook geen inschrijfkosten of courtage te betalen.   We gaan vertrouwelijk om met je gegevens. Maar je kunt zelf ook een hoop doen. Deel geen inlognamen en wachtwoorden met anderen.

Als je kopieën of scans maakt zorg er dan voor dat de relevante gegevens zoals je naam en adres zichtbaar blijven. Natuurlijk mag je niet relevante gegevens van je bankafschrift doorhalen en zet op je kopieën de datum en vermeld waarvoor je ze hebt beschikbaar gesteld. Bijvoorbeeld: Kopie uitsluitend voor huur van Appartement in “project” Amsterdam. Dan voorkomen we samen misbruik.  

Na afronding van de inschrijfprocedure worden de documenten vernietigd.

Wij vragen om een kopie van je paspoort, identiteitskaart of verblijfsdocument om een huurovereenkomst op te kunnen maken. Bij ondertekening van het huurcontract zal je gevraagd worden je originele ID-document te laten zien.

Het legitimatiebewijs dient afgeschermd te worden. Niet afgeschermde legitimatiebewijzen kunnen wij niet accepteren. Dit doe je op de volgende manier:

Indien je geen app kunt of wilt downloaden, kun je ook onderstaande acties ondernemen;

  • Maak een foto van je paspoort of identiteitskaart met je mobiele telefoon of scan je ID in.
  • Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  • Schrijf op de kopie voor wie of welk product de kopie is.
  • Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.
  • Streep je burgerservicenummer door in het document (onleesbaar). 
    Je BSN nummer komt 2 keer voor op je paspoort, ook in de strook nummers onderaan. 

Gebruik je Windows, dan kun je dat makkelijk doen met een programma als Paint. Voor Mac-gebruikers is er bijvoorbeeld Paintbrush. Voor je smartphone zijn er ook allerlei apps waarmee je foto’s kan bewerken.

Knutsel je liever op papier, maak dan op een kopieerapparaat een kopie van je paspoort, schrijf de naam van het ontvangende bedrijf erop plus de datum, streep met een zwarte stift je BSN door, scan de kopie in of maak er een duidelijke foto van met je smartphone.

Je hebt nu een veilige kopie die je kan uploaden in je online profiel.

 

Wat zijn de inkomenseisen?

Om een woning te huren kunt u de volgende inkomenseis als richtlijn aanhouden:

  • U heeft een vast aantoonbaar bruto maandinkomen van ca. 3,25x de maandhuur.
  • Huurt u samen, dan mag u het tweede inkomen voor 100% meetellen.



Wij verhuren woningen in de vrije sector.  Dus een vast regelmatig inkomen is van belang. Onze toets volgt de richtlijnen van het NIBUD.

Bent u uitzendkracht? Dan dient u te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Bent u IB ondernemer of ontvangt u pensioen of uitkering? Dan kunt u uw inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Het vrij beschikbaar vermogen mag voor 10% worden meegeteld bij het jaarinkomen.

Heeft u onvoldoende vast inkomen dan kunnen we u helaas niet helpen in de vrije sector. U kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

 

Waar kan ik mijn documenten naar toesturen?

Wij werken uitsluitend digitaal!

Zodra de verhuur is gestart zie je op de website "Nu inschrijven". Hiermee maak je een profiel en voegen wij de mogelijkheid toe om je documenten te uploaden. Upload deze bestanden onder je profiel.

Zorg voor duidelijk leesbare PDF bestanden. 

Ben je minder vertrouwd met de digitale inschrijving, neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden onder je eigen documentenlijst je persoonlijke documenten!
Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.

 

Welke documenten moet ik aanleveren?

Identiteit:

Van iedere (mede) huurder zijn nodig:

  • Kopie van het legitimatiebewijs / paspoort. Let op dat je het BSN-nummer afschermt om identiteitsfraude te voorkomen.
  • Uittreksel bevolkingsregister (eventueel van beiden, maximaal 3 maanden oud)
  • Hypotheek of Verhuurdersverklaring (eventueel van beiden) 

Inkomen:

Van iedere (mede) huurder zijn nodig:

Ben je in loondienst:

  • Werkgeversverklaring (eventueel van beiden)
  • 3x kopie salarisstrook, meest recente maanden (eventueel van beiden)
  • 3x kopie bankafschrift met storting van salaris, uitkering, pensioen e.d.

Bij pensionering of uitkering:

Ben je zelfstandig IB ondernemer/ ZZP:

Als ondernemer kun je je inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543. Je kunt ook je voorlopige IB 2015 gebruiken.

Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst of je IB aangifte
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst)
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandelregister

Vermogen:

  • Het vrij beschikbare vermogen op een Nederlandse bankrekening middels een kopie dagafschrift.

 

Eigen woning

Is jouw huidige woning een koopwoning dan moet je aanleveren:

  • de jaaropgave van jouwhypotheek.
  • de koopakte van jouw woning.
  • hypotheekverklaring van jouw hypotheekverstrekker.

Indien de huidige koopwoning niet is verkocht of volledig afgelost wordt er met de inkomenstoets uitgegaan van dubbele lasten. De hypotheeklast wordt dan afgetrokken van het beschikbare maandinkomen, waardoor je mogelijk niet voldoende inkomen hebt.

In geval van scheiding is het van belang dat je jouw financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen


 

Zorg voor duidelijk leesbare PDF bestanden. Indien een document uit meerdere pagina's bestaat, voeg ze dan samen tot één PDF.

Er zijn voor Mac en PC verschillende programma’s beschikbaar of google even op PDF samenvoegen.

Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is helaas niet mogelijk.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden onder je eigen profiel je persoonlijke documenten!

Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.

 

Opleveringsniveau
Is er een (model)woning te bezichtigen?

Aangezien het nieuwbouw woningen betreffen en er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet zomaar betreden.

Doorgaans wordt door ons een aantal maanden voor de oplevering van de woningen een open dag van de bouwplaats georganiseerd; helaas is dit niet altijd mogelijk.

We plaatsen in ieder geval vaak foto's van de bouwprojecten op onze Facebook pagina, leuk om te volgen!

Zodra de bouw ver genoeg is om de appartementen van binnen te bezichtigen, zullen we proberen voor de huurders een kijkdag organiseren.

 

 

Hoe worden de muren afgewerkt?

De wanden worden opgeleverd met wit vliesbehang.

Er zijn geen plinten in de woning aanwezig. De plafonds worden voorzien van wit spuitwerk. De plafondhoogte is 2,60 meter.

In nieuwbouw komen altijd zogenaamde krimpscheuren voor. Dit is niet te voorkomen en de scheurtjes kunnen zelfs pas na maanden nog in de woning optreden en zichtbaar worden. Het eventueel "wegwerken" hiervan is aan de huurder.

 

Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

Nee, alle woningen worden voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een comfortabele badkamer. 

Hoe wordt de badkamer opgeleverd?

Alle appartementen worden opgeleverd met een luxe badkamer.

Je badkamer/toiletruimte is voorzien van:
  - Modern hangcloset met softclose zitting

  - Moderne wastafel en kraan
  - Douchestang met thermostaatkraan
  - Spiegel
  - Handdoekradiator

Hoe wordt de keuken opgeleverd?

Alle appartementen zijn voorzien van een hoogwaardige keuken met de nieuwste faciliteiten. De opstelling van je keuken is afhankelijk van het type appartement dat je kiest.

Iedere keuken is voorzien van:
  - Quartsiet natuursteen aanrechtblad
  - Inductie kookplaat
  - Vaatwasser
  - Combimagnetron
  - Koel/vriescombinatie
  - Afzuigkap geschikt voor recirculatie

 

 

Hoe wordt het toilet opgeleverd?

Het toilet wordt uitgevoerd met een modern hangcloset met softclose zitting

 

Hoe is de verwarming van het appartement geregeld?

Alle appartementen zijn voorzien van vloerverwarming en zijn daarnaast ook ingericht om warmte die je gebruikt, weer terug te winnen.

Vloerverwarming én vloerkoeling

Alle woningen in De BrouwerIJ worden aangesloten op de stadsverwarming. Vanzelfsprekend worden alle woningen in basis al voorzien van vloerverwarming. Voor het gewenste comfort zal het leidingnetwerk dat in de afwerkvloer van de woning zal liggen, gelijkmatig alle ruimtes verwarmen. Hierdoor zullen de woningen in basis niet uitgevoerd worden met radiatoren, wat voor u meer indelingsruimte oplevert. Als bijkomend voordeel kan de vloer in de woning óók gekoeld worden. In de zomer wordt koud water opgepompt om alle woningen te koelen, om de woningen comfortabel van temperatuur te houden. Dit gebeurt automatisch als de thermostaat een graad boven de ingestelde waarde komt.

Warm water
De woningen zijn in basis al voorzien van een vat met 95 liter water van 60 graden. Door de korte afstanden/leidingen is het warme water binnen enkele seconden beschikbaar op alle tappunten in de woning. Geen ouderwetse wachttijden meer.

Moet ik nog een vloer leggen en waar moet ik rekening mee houden?

Ja, de nieuwbouw woningen worden kaal opgeleverd. Je dient zelf een vloer te (laten) leggen.

Let wel op dat hier speciale eisen aan verbonden zijn (o.a. contactgeluidsisolatie). 

In je huurovereenkomst staat exact opgenomen waar de vloer in de door jouw gehuurde woning aan dient te voldoen.

Om geluidsoverlast te voorkomen is ons advies om niet met "hoge" hakken in huis te lopen. Ook wanneer aan alle eisen die in de verklaring voor een harde vloer staan opgenomen is voldaan, kunnen je buren toch geluidsoverlast ervaren. Er kan bij overlast te allen tijde een inspectie / controle worden uitgevoerd door de verhuurder en er kunnen naar aanleiding hiervan aanpassingen noodzakelijk zijn die voor eigen rekening komen.

 

Waar bevindt zich de wasmachine aansluiting?

Alle woningen zijn voorzien van een aparte ruimte met wasmachine aansluiting.

 

 

 

 

 

 

 

Is er een aparte berging bij de woning?

Zie de prijslijst en de woningzoeker om te bekijken of jouw voorkeurswoning een berging heeft. 
Let op: de bergingen bevinden zich in het deel van De Brouwerij dat eind 2017 wordt opgeleverd.

Kan ik de indeling van het appartement zelf wijzigen?

Nee, dat is niet toegestaan.

 

Is er een videofooninstallatie aanwezig?

Alle woningen zijn voorzien van een videofooninstallatie.

 

Wat zijn de parkeermogelijkheden?

Parkeren is mogelijk in de ondergelegen parkeergarage. Een parkeerplaats is optioneel en de kosten hiervan zijn ca. € 85,- per maand.

Er is een beperkt aantal parkeerplekken beschikbaar.